5 greseli frecvente care iti impiedica website-ul sa fie primul in Google

by | 8 Dec, 2023

In anul 2024 sa faci marketing digital pentru afacerea ta nu mai este un moft ci a devenit imperios necesar. Indiferent de domeniul tau de activitate si de specificul afacerii, ai deja competitie care investeste mai mult sau mai putin in marketing online, astfel ca obtinerea unei pozitionari foarte bune in Google este cruciala pentru vizibilitatea si succesul website-ului tau.

Sa fii primul in Google este extrem de important. Conform statisticilor, primele 5 pozitii dupa o cautare pe Google obtin 68% din totalul de click-uri, pe cand site-urile de pe a doua pagina obtin doar 3% din vizitatorii pe care ii obtin cele din prima categorie, iar statisticile scad drastic pe masura ce pozitia website-ului tau este mai jos in lista. Sa fim seriosi, cand a fost ultima data cand ai cautat ceva pe Google si ai luat in serios cautarile de pe pagina 2, 3, 4, etc?

Exista cateva greseli frecvente care iti impiedica website-ul sa fie primul in Google, iar in continuare le vom discuta.

1. Neoptimizarea cuvintelor cheie

Daca trebuie sa retii ceva din tot acest articol este urmatorul fapt: Google este un robot, nu stie despre ce este site-ul tau, nu intelege. Google numara cuvinte, iar cele care apar cel mai des in text, le considera a fi cuvinte cheie care corespund afacerii tale. Asa ca, atunci cand cineva cauta “gradinarit” pe Google, de exemplu, daca in textul site-ului tau apare acest cuvant ca fiind cuvant cheie, cu siguranta vei aparea ca si rezultat la cautare.

Cea mai frecvente greseala in ceea ce priveste cuvintele cheie in marketing-ul online, este faptul ca cei care scriu textul unui website au in vedere scrierea unui text frumos, liric, usor de inteles si atragator. Sigur, toate acestea sunt foarte importante pentru factorul uman, adica clientii tai potentiali, dar pentru Google este egal cu zero. Nu poti face marketing online cu texte lirice, ai nevoie de texte parametrizate cu cuvinte cheie relevante afacerii tale.

Daca vrei ca website-ul tau sa fie primul in Google, nu te grabi, ci ia-ti timpul necesar pentru a cerceta cuvintele cheie relevante domeniului de activitate pentru a putea compune un text inteligibil atat pentru om, cat si pentru robot.

creste digital google keyword planner

Cum cautam cuvinte cheie (keywords)?

Pasul 1

creste digital google keyword planner discover

Cel mai simplu mod de a cauta cuvinte cheie relevante afacerii tale este folosirea uneltei gratuita Google Keyword Planner. Click “Discover new keywords” dupa care introdu cateva cuvinte care iti descriu cel mai bine afacerea (tipul de afacere, produse, servicii – de exemplu: “gradinarit”, “frigidere”, “reparatii tavane”).

Pasul 2

creste digital google keyword planner ideas

Vei primi o lista cu cele mai folosite cuvinte si expresii care contin cuvantul tau introdus. Sorteaza dupa numarul de cautari lunare “avg. monthly searches” si ai obtinut cele mai importante cuvinte si expresii cheie pe care va trebui sa le integrezi in textele website-ului tau.
ATENTIE! Nu toate cuvintele rezultate sunt relevante afacerii tale, foloseste doar ceea ce trebuie.

Tools:

  • Google Keyword Planner

Intentia expresiei cheie

Nu vom inchide acest capitol pana nu vom spune cateva cuvinte si despre intentia expresiei cheie, adica intentia celui care a realizat cautarea respectiva. Daca vrei ca site-ul tau sa fie primul in Google trebuie sa intelegi ca nu oricine il acceseaza are intentia de cumparare. De fapt, doar 3% din cei ce navigheaza internetul la un moment dat, intentioneaza sa cumpere ceva.

In marketing online vorbim despre 2 mari categorii in ceea ce priveste intentia cautarii:

  • cautarea de informare – de exemplu: “cum sa incep o gradina”, “care este cea mai buna metoda de gradinarit”
  • cautare de cumparare – de exemplu: “unelte ieftine gradinarit”

Sfatul nostru: organizeaza-ti textul in asa fel incat sa poti atrage ambele categorii de oameni pe site-ul tau, dar partea de website care trebuie sa vanda nu o aglomera cu expresii cheie folositoare doar pentru cei ce cauta informare.

2. Website-ul nu este optimizat pentru mobil

Poate pare putin ciudat, dar atunci cand se creaza un website, o agentie de marketing online cu experienta il va crea cu obiectivul principal ca acesta sa arate bine pe mobil, in primul rand. De ce? Simplu! Conform statisticilor peste 80% din navigarea pe internet se intampla de pe un mobil!

creste-digital-primul-in-google-optimizare-pentru-mobil

Fii sigur ca website-ul tau arata bine nu numai pe laptop, dar si pe mobil. Ba chiar trebuie sa incerci cateva tipuri de mobil, cu diferite dimensiuni, pentru a nu avea surprize neplacute!

3. Nu poti fi primul in Google daca site-ul este incet

Viteza de incarcare a website-ului este extrem de importanta. Pe langa faptul ca fiecare secunda in plus de incarcare inseamna sanse in plus ca vizitatorii sa paraseasca website-ul, motoarele de cautare penalizeaza drastic website-urile cu scoruri mici la viteza, sau pline de erori. Deci, daca vrei sa fii primul pe Google, trebuie sa te asiguri ca site-ul tau a avut un webdesign profesional.

Ca si la punctul anterior, si aici trebuie sa facem distinctia dintre viteza de incarcare pe PC/laptop si viteza de incarcare pe mobil. O firma de marketing online serioasa iti va analiza din fir a par website-ul si iti va semnala toate problemele semnificative.

Daca doresti sa vezi ce crede Google despre viteza de incarcare a website-ului tau, atat pe PC cat si pe mobil, intra pe https://pagespeed.web.dev/ si testeaza singur! S-ar putea sa ai surprize si cu un website care aparent se incarca bine.

image

4. Continut de calitate slaba – greseala mare in Marketing Online

Poate ca este un punct evident, dar trebuie mentionat oricum. Atunci cand vei discuta cu o Agentie de Marketing Online cu experienta, vei vedea ca vor pune mult accent pe calitatea textului, pe langa webdesign-ul site-ului si alte probleme tehnice. Degeaba textul site-ului tau este parametrizat perfect cu cuvinte cheie, nu va fi niciodata primul pe Google daca majoritatea vizitatorilor ies imediat ce au intrat.

Textul website-ului trebuie sa fie scris atat pentru roboti, dar si pentru oameni! Ultimul lucru pe care il dorim este ca vizitatorii site-ului nostru sa ne considere analfabeti! In acel caz, cu tot marketing-ul online pe care il facem, tot nu am avea clienti.

O alta problema din aceasta categorie care te-ar impiedica din a fi primul in Google ar putea fi faptul ca desi continutul site-ului tau este scris intr-un mod profesional, acesta este invechit, neactualizat. Investeste in actualizarea informatiilor de pe website astfel incat vizitatorii tai sa fie corect informati in legatura cu produsele si serviciile tale, dar si cu noile informatii si tendinte din domeniu.

5. Continut duplicat

Nici nu pot sa va spun de cat de des intalnim aceasta problema la clientii noi care vin sa lucreze cu Creste Digital, mai ales la magazinele online. Orice agentie care oferta servicii SEO profesionale va poate spune ca textul website-ului trebuie sa fie unic, atat intre propriile pagini, dar si unic fata de alte website-uri. Stim ca este mult mai usor ca de exemplu, atunci cand apelezi la servicii creare magazin online sa economisesti bani copiind textele furnizorului de produse, dar nu face asta! Google va detecta continutul duplicat de pe magazinul tau online si te va penaliza drastic in ranking. De fapt, penalizarea poate fi atat de grava incat website-ul tau sa nu mai fie deloc indexat, astfel incat vei constata ca lunile vor trece iar site-ul va avea trafic zero.

O firma ce ofera servicii de marketing online profesionale iti va scrie textele necesare (descrieri de produse, descrieri de categorii, etc) in asa fel incat acestea sa fie unice, doar pentru tine. Ca si sfat, nu te bucura la preturi mici atunci cand analizezi ofertele, invata ce intrebari sa pui agentiilor de marketing online astfel incat sa nu iti para rau mai tarziu; de exemplu, poti chiar intreba ce recomanda pentru textele website-ului si care este procedura de scriere a acestora.

Ca si unelte, sunt foarte multe pe internet, chiar si gratuite. Te sfatuim ca inainte de a face plata agentiei de marketing online cu care ai lucrat, sa verifici la sange produsul pe care il vei primi. Daca vrei ca site-ul tau sa fie primul in Google, ai mare grija la ce “furi” de la altii, sau chiar de la tine.

creste-digital-continut-duplicat-tool

Articole Recente:

Avatarul clientului – factorul care dă tonul unei campanii de marketing

Avatarul clientului – factorul care dă tonul unei campanii de marketing

Imaginează-ți că ai o cafenea într-un cartier plin de viață. Cafeneaua are o ambianță relaxantă, cu fotolii confortabile și aroma de cafea proaspăt prăjită se simte încă de la ușă. Ai investit mult în spațiu, în echipamente și în ingrediente de calitate. Îți dorești...

Promovarea video – noul aliat al afacerilor moderne

Promovarea video – noul aliat al afacerilor moderne

Deși am discutat în articolul trecut despre ce putem face pentru a îmbina experiența offline cu promovarea online, adevărul dureros este că, nesusținute, metodele tradiționale de marketing își pierd rapid din relevanță. Consumatorii sunt acaparați în fiecare zi de...

Secretele SEO pe care concurența nu vrea să le știi

Secretele SEO pe care concurența nu vrea să le știi

SEO și marketingul digital nu sunt entități separate, ci componente interconectate ale unei strategii de promovare online eficiente. SEO construiește fundația solidă pe care se sprijină toate celelalte strategii de marketing, iar marketingul, la rândul său, amplifică...

Alegerea cuvintelor cheie – Ghid complet Crește Digital

Alegerea cuvintelor cheie – Ghid complet Crește Digital

Selectarea cuvintelor cheie pentru un site este o componentă esențială a strategiei de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO). Aceasta presupune identificarea termenilor pe care potențialii clienți îi utilizează în motoarele de căutare pentru a găsi produsele,...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four − 4 =

Share This