Descrierea Proiectului
Beenvo este un magazin online de produse pentru femei – haine, incaltaminte de piele naturala si piele ecologica, lansat in anul 2021.
Pana in noiembrie 2022 cand a devenit clientul Creste Digital, Beenvo a lucrat cu multiple agentii de marketing online si firme de webdesign, fiecare experienta fiind mai slaba si mai daunatoare decat celelalte.
Website-ul avea un design haotic, neprofesional, in acelasi timp fiind si total neoptimizat din punct de vedere tehnic. De asemenea, desi investea deja bugete considerabile in marketing online prin intermediul Facebook Ads, avea maxim 1-2 vanzari pe saptamana, mergand total in pierdere.
%
Crestere numar Comenzi dupa 1 an de colaborare
%
Crestere Vanzari Nete dupa 1 an de colaborare
%
Crestere Valoare Medie Achizitie
Abordarea proiectului
Beenvo.ro este un proiect complicat deoarece domeniul Fashion este extrem de competitiv iar profitul per vanzare este relativ scazut.
Abordarea noastra a fost alinierea magazinului la un standard de calitate, pe partea de design, cu celelalte magazine din domeniu, alegand un design modern, cu grafica simpla dar in acelasi timp usor de folosit.
Am avut grija ca experienta vizitatorului sa fie cat mai calitativa, inlesnind considerabil procesul de plasare a comenzii fata de versiunea anterioara: cosul de cumparaturi se deschide automat cu fiecare adaugare in cos iar pagina de finalizare a comenzii este simpla si intuitiva.
Dupa optimizarea magazinului online pe parte tehnica si pe partea de design, s-a trecut la implementarea SEO On-Page pentru ca magazinul sa inceapa sa faca ranking pe cuvinte cheie, in acelasi timp pregatind terenul pentru Google Ads.
Site-ul se promoveaza in prezent prin Facebook, atat organic cat si campanii platite, prin Tik-Tok, Instagram si Google Ads.
1. Webdesign si Optimizare Magazin Online
Primul pas a fost evident schimbarea din temelie a site-ului. Design-ul s-a refacut total, instalandu-se tema Premium Divi si plugin-uri premium de optimizare a vitezei de raspuns a site-ului.
De asemenea, s-a implementat functia de cautare bazata pe texnologia Ajax (cautare in timp real pe masura ce unitizatorul scrie, fara sa fie nevoit sa apese butonul ENTER), si functia de Coș avansat. Aceasta din urma permite configurarea de “recompense” pe masura valorii cumparaturilor, dar si sugerarea de produse relevante celor deja aflate in cos, pentru completarea cumparaturilor, ceea ce se numeste “Order Bump”.
Strategiile Order Bump si Upsell sunt doua strategii care nu trebuie sa lipseasca niciunui magazin online deoarece astfel se asigura cresterea valorii medii a cosului cumparat. Trebuie retinut ca atunci cand se apeleaza la publicitate platita pentru promovarea magazinului, fiecare achizitie va avea un cost consumat cu aceasta. De exemplu, daca intr-o zi s-au consumat 200lei pentru publicitate, iar prin aceasta s-au adus 4 vanzari pe website, inseamna ca s-au consumat 50lei/achizitie.
Prin cresterea cosului mediu se asigura cresterea profitului cu fiecare achizitie din magazinul nostru online.
Cautare “Ajax” in timp real
Sectiune “Order Bump” de sugestii relevante cosului
Sectiune de recompense in functie de valoarea cosului pentru a motiva adaugarea de produse suplimentare.
Pe langa cele mentionate mai sus, s-a implementat si un program de recuperare a cosurilor pierdute care trimite mailuri in succesiune vizitatorilor care au adaugat produse in cos, au ajuns la faza de Checkout, dar au parasit site-ul inainte de finalizarea comenzilor. Cu aceasta, s-a constatat o crestere substantiala a numarului de comenzi lunare finalizate, ajungand la un procent de recuperare de aproape 40% a comenzilor altfel pierdute!
2. SEO
Al doilea pas a fost optimizare SEO a site-ului. S-a implementat robots.txt si sitemap-ul care lipseau, s-au optimizat toate URL-urile magazinului facand redirect din cele vechi. De asemenea, s-au scris meta tags pentru toate produsele, folosind cuvintele cheie relevante.
S-a facut optimizare pe cuvinte cheie a descrierilor de produse si s-au optimizat imaginile.
Rezultatul? Numarul de impresii cat si numele de click-uri organice au crescut considerabil de la luna la luna, iar ranking-ul pe cuvinte cheie a impins magazinul online Beenvo pe prima pagina pentru cuvinte si expresii relevante, in doar cateva luni.